Így szeretheted meg magadat 2. rész

Ahhoz, hogy teljes életet élhess, elengedhetetlen, hogy elfogadd és szeresd magad. Vedd sorra, mik azok, amiken változtathatsz ennek eléréséhez.

Így szeretheted meg magadat 2. rész

Fogadd el azokat a dolgokat, amiken nem változtathatsz
Sokan rágódnak azokon a dolgokon, amiken valójában nincs lehetőségük változtatni. Ez felesleges idő- és energiapazarlás, ráadásul erőteljes önbizalomromboló hatással is bír. Lehet, hogy elsőre nem egyszerű, de el kell fogadnod önmagaddal kapcsolatban azt, amiben nincs más választásod. Tudatosítsd, hogy ezt szereted magadban, és amikor eszedbe jutna az önostorozás, összpontosíts a pozitív tulajdonságaidra.
Egyszerű, de hatékony módszerek
A pszichológusok szerint vannak olyan módszerek, gyakorlatok, melyek, ha rendszeresen végzi őket az ember, segítenek önmagunk elfogadásában. A következők a leghatásosabbak:
•    Gyakorold a pozitív hozzáállást! Állj a tükör elé, és mondd el, hogy szereted és elfogadod önmagadat olyannak, amilyen vagy. Hangsúlyozd, hogy elég jó vagy, értékes vagy, és igazán szerethető. Folytasd hasonló motiváló mondatokkal a sort, amelyek a legerősebb bizonytalanságaid ellen szólnak.
•    Tölts több időt önmagaddal. Végezz olyan tevékenységeket, amik örömmel töltenek el, kikapcsolnak, feltöltenek és segítenek abban, hogy jobb kapcsolatba kerülj önmagaddal. Lehet ez olvasás, sport, séta vagy bármi más, ami boldogságot, elégedettséget vált ki belőled.
•    Tegyél jót másokkal. Ha valakinek segítesz, vagy örömet okozol, azzal önmagadra is nagyon jó hatással leszel. Lehet szó egészen apró kedvességről, jótékonykodásról, mindegy mi az, meglátod, hatalmasat fog dobni az önértékeléseden.
•    Képzeld el magadat a lehető legjobb, legpozitívabb, legerősebb formádban. Azt az énedet, ami legbelül rejtőzik, sokszor nem engeded szabadjára. Játszd végig gondolatban, hogy kilép az utcára magabiztosan, boldogan, majd gondold át,  hogy mit tenne ő a helyzetedben, mit tanácsolna neked jelen pillanatban, a jelen körülmények között, és fogadd meg, amit mondana. A pszichológusok szerint ez a vizualizáció segít a felszínre hozni azt a bölcsességet, életszemléletet, önelfogadást, ami egyébként mélyen ott lapul az emberekben.